marți, 3 februarie 2015

Dezvoltare profesională- Copilul cu autism

Familia cu un copil cu autism se poziţionează, adesea, într-o situaţie de negare a problemelor cu care se confruntă copilul. Situaţia devine mai dificilă şi mai stresantă, pentru aceşti părinţi, când copilul începe grădiniţa, iar educatoarea, prin comparaţie cu ceilalţi copii, identifică caracteristici comportamentale, ce îl diferenţiază, şi încearcă să îi îndrume pe părinţi spre un specialist, care să evalueze copilul. 
Sunt multe situaţiile de acest gen, cu care s-au confruntat colegele educatoare, în încercarea de a colabora cu părinţii, de a iniţia programe de intervenţie personalizată, recomandate de specialişti, dar s-au împiedicat de refuzul încăpăţânat al părinţilor. Acesta este motivul pentru care am organizat o întâlnire cu un profesor logoped, ce îşi desfăşoară activitatea la Asociaţia Autism-Lumea mea (https://www.facebook.com/pages/Asociatia-Autism-Lumea-Mea/726693400748133), înfiinţată de părinţii unui copil autist.
Profesorul logoped le-a prezentat colegelor educatoare, un material cu informaţii de specialitate, referitoare la comportamente specifice autismului, dar şi recomandări privind abordarea părinţilor, ce neagă realitatea. 
De asemenea, colegele li s-a recomandat să informeze părinţii, care se află într-o astfel de situaţie, în legătură cu existenţa Asociaţiei Autism-Lumea mea, unde găsesc servicii de intervenţie specializată, pentru copiii lor.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu